Tři tipy, jak umět dobře vyjednávat a vždy získat lidi na svou stranu
Jednou z klíčových vlastností úspěšných manažerů je jejich schopnost získávat lidi kolem sebe na svou stranu. Hodí se to jak při obchodních vyjednáváních, tak i při motivování podřízených k lepším pracovním výkonům. Zde jsou tři tipy, jak vylepšit své vyjednávací a komunikační dovednosti a vždy získat lidi kolem sebe na svou stranu.
Reciprocita
Když po někom něco žádáte, měli byste mu situaci podat tak, aby ji daný člověk neviděl jako jednostrannou laskavost ze své strany, ale aby ji vnímal jako vyváženou dohodu o protislužbách. Nabídněte proto něco výměnou. Pokud například po zaměstnanci chcete lepší pracovní výkony, nabídněte mu za to školení, vidinu postupu nebo rozšíření jeho pravomocí.
Jasnost a čitelnost
Podle článku Harvard Business Review musíte vaši žádost a vaše přesvědčení vyjadřovat jasnými a nijak komplikovanými výrazy a způsoby. Když se někoho snažíte o něčem přesvědčit, soustřeďte vaši promluvu kolem jedné základní myšlenky. Nezabíhejte příliš do detailů. Lidi kolem sebe nejlépe nadchnete tak, že jim jasně a čitelně podáte vaši vizi.
Sebevědomí
Nikdy nebudete vaše podřízené ani kohokoliv jiného schopni o něčem přesvědčit, pokud skutečně nebudete bytostně přesvědčeni o správnosti vašeho úsudku a o kvalitách vaší myšlenky. Při komunikaci s ostatními musíte vyzařovat dostatečné sebevědomí, proto věnujte pozornost komunikačním dovednostem i své vlastní řeči těla.
-mm-
Three tips on how to negotiate well and always win people over
One of the key qualities of successful managers is the ability to win people around them over to their side. This skill is valuable both in business negotiations and motivating subordinates to achieve a better work performance. Here are three tips on how to improve your negotiation and communication skills and consistently win people over.
Reciprocity
When asking someone for something, you should present the situation in a way that doesn't make the other person feel they are doing a one-sided favour: they should see it rather as a balanced exchange of services. So offer something in return. If, say, you want an employee to improve their work performance, offer training, prospects of advancement or an expansion of their responsibilities.
Clarity and transparency
According to the Harvard Business Review, you need to express your request and reasoning with clear, uncomplicated wording and methods. When trying to persuade someone of something, focus on one central idea and don't delve into excessive detail. You will enthuse people most effectively by presenting your vision clearly and transparently.
Confidence
You will never convince subordinates or anyone else of anything if you are not genuinely convinced of the correctness of your judgment and the quality of your idea. When communicating with others, you have to radiate sufficient confidence, so pay attention to your communication skills and own body language as well.
-mm-
