Společenská a profesní setkání, konference a veletrhy – to vše jsou akce, na kterých můžete najít nové zákazníky. Pokud tedy víte, jak lidi oslovovat a jak se s nimi bavit, abyste je zaujali a dostali jejich kontakt. V dnešním článku si proto ukážeme několik tipů, jak se na podobných akcích bavit tváří v tvář s lidmi, které neznáte, a nakonec jim prodat váš produkt.
Určete si, jaký je váš cíl
V prvé řadě je podle SellingPower nutné si určit, čeho vlastně chcete docílit. Chcete získat vizitky lidí? Chcete s nimi přímo na místě podepsat smlovu, získat doporučení nebo jen představit váš produkt? Vaše cíle budou ovlivňovat to, jak se na akci budete připravovat.
Připravte si jasnou „výtahovou promluvu“
„Výtahová promluva“, v angličtině „elevator pitch“, je vlastně krátká, uderná prezentace toho, co děláte. Je tak krátká, že byste ji byli schopni říct cizímu člověku během několika málo vteřin během jízdy výtahem, a on by odcházel s představou toho, co děláte. Připravte si tuto údernou promluvu, používejte ji a vysvětlete v ní, čem umíte svým klientům pomoct.
Na potenciálního klienta netlačte
Zapomeňte na jakékoliv agresivnější prodejní techniky. Na člověka, se kterým se bavíte, netlačte. A raději s ním veďte přátelský a zajímavý rozhovor.
Hodně se ptejte a naslouchejte
Lidé o sobě rádi mluví. Proto je vhodné méně mluvit a více se ptát. Pokládejte druhému člověku otázky, zajímejte se o to, co řeší a jestli hledá řešení, které nabízíte. A aktivně klientovi naslouchejte. Řekne vám toho totiž hodně, co pak můžete použít k personalizaci vaší nabídky.
Mějte dobře promyšlenou následnou strategii
Získáním kontaktu na klienta vaše práce nekončí. Naopak, začíná. Dobře si rozmyslete, jak budete zákazníky následně kontaktovat a jak z kontaktů uděláte dlouhodobé klienty.
-mm-
